pondelok 19. februára 2018

6. diel: Hudobné okienko

Minule športové, dnes hudobné okienko. 

Foo Fighters

Začnem asi tou najväčšou peckou, ktorú som tu zažil a ktorá bola zároveň splnením veľkého sna, Foo Fighters. Deň pred odletom do Lotyšska som na FB našiel, že Foo Fighters budú znovu v Európe. Hovorím si, že škoda, že zrovna vtedy keď ja budem preč. Len tak som sa mrkol na miesta a dátumy a PRÁSK!!! Oni budú v Rige!!! Náhoda? Samozrejme, že áno :) V momente som celý nadržaný kupoval lístok, lebo takú príležitosť som si nemohol nechať ujsť. Hneď na to som zbadal, že o mesiac neskôr tam budú aj Red Hot Chili Peppers. Hmmm. Tentokrát som odolal a povedal si, že nebudem toľko mínať. 


Koncert bol v júni a celkovo to bol jeden z naj hudobných zážitkov. Na koncert som išiel sám, lebo som nenašiel nikoho, kto by sa pridal. Nevadí. Z Talsi do Rigy som išiel stopom. Típek, čo ma vzal mal podobný hudobný vkus, ale on sa rozhodol naopak, vynechať Foo Fighters a ísť na RHCP. Jeho vec. 


Foo Fighters so sebou pritiahli 3 predkapely a musím povedať, že jedna bola lepšia ako druhá, druhá ako tretia, ale tretia nie ako prvá alebo druhá, ale stále dobrá. Tá prvá bola kapela z Estónska, Elephants from Neptune a z rozhovoru čo som si vypočul je to vraj veľmi populárna rocková skupina. Teda v Estónsku. Čo ale nemusí znamenať veľa, keďže tá krajina má iba okolo 1,5 milióna obyvateľov (Ale zase majú funkčný elektronický systém štátnej správy, na ktorý nepreje.ali miliardu eur. Hmmm, tuším to spomínam už druhýkrát. Asi ma to fakt štve). Ale teda chalanom to hralo super. Skúste okoštovať. Druhá kapela Biffy Clyro. Moc som ich nepoznal, ale tiež ma veľmi ohúrili. Tu koštovka. Tretia kapela bol asi najslabšia, ale stále v norme. Každopádne koštovku si nezaslúžia. Sorry. A ani názov si nepamätám. Hľadať sa mi nechce. 




No a potom došli Foo Fighters a odpálili 3-hodinovú šou a bolo to úplne mega. K tomu netreba moc čo dodať. Chodte radšej pozrieť na koncert keď budete mať príležitosť. Koštovku nedám, Foo Fighters by mal poznať každý.

Red Hot Chili Peppers

No a po tomto zážitku som sa rozhodol, že kašlať na to a idem aj na Red Hot Chili Peppers. Síce bolo tiež super ich vidieť naživo, ale po predchádzajúcom zážitku som bol už dosť rozmaznaný a mal vysoké očakávania. Bohužial 2 predkapely vôbec nezaujali a Red Hot zahrali oproti Foo Fighters asi len polovičný čas. To čo dali bola pecka, ale celkový zážitok výrazne slabší. Nevadí, aj také veci prináša život a musím povedať, že som moc neľutoval. To len teraz tak pindám, aby som mal o čom písať :)

Festivaly

Okrem toho som si tu dal aj 2 festivaly, teda ak nerátam také tie mestské pri príležitosti osláv mesta. Také som navštívil 3, ale tie fakt teraz nerátam. Jeden bol v Talsi, ďalší v Tukums a posledný vo Valmiere. Asi najlepší zážitok bol v Tukums, ktorý si niesol v štýle Despacito. Kamoš, Španiel, ktorý tento song ale že strašne neznáša pociťoval zvrátenú túžbu tento song spievať skoro celú noc. Proste stáva sa. 

Ale teda naspäť k tým festivalom čo počítam. Prvým bol malý metalový fest Metal Show. O tom som sa dozvedel úplne náhodou. Lístok bol celkom lacný, tak reku, že prečo nie. Poznal som tam len jednu ukrajinskú kapelu Stoned Jesus, ale aj tá je momentálne jednou z mojich najobľúbenejších. Ďalšia príjemná náhoda, lebo predtým som ich nestihol na jeseň v Bratislave. Celý festival sa pre mňa niesol v antisociálnom duchu. Išiel som tam opäť sám a počas celého víkendu som neprehovoril s nikým, ak nerátam jedného opitého típka a baby v stánku keď som si kupoval pivo a jedlo. Nepotreboval som to. Proste letná idylka. Slnko, pivo, dobrá hudba a ja :) Fajnový relax.

Jesus and Stoned Jesus

Ďalší festival sa volal Laba Daba (v predklade Veľká príroda). Tam sme išli veľká partia s ďalšími dobrovoľníkmi, čiže tentokrát to bolo vo veľmi sociálnom duchu. Festival bol multižánrový, nejaké reggae, folk, rock, metal a podobne. Asi najviac ma zaujali jedna estónska rocková kapela Sibyl Vane a lotyšská heavy metalová parta Rebel Riot. Skvelý festival v nádhernom prostredí, stanové mestečko v ovocnom sade, areál festivalu bol na mieste, ktoré vyzeralo ako bývala farma, jeden stejdž bol v obrovskej stodole. A samozrejme nespočetné množstvo super ľudí. Tentokrát už som sa aj rozprával.

Rebel Riot

DEPO

Ešte spomeniem jeden klub v Rige s názvom Depo, ten mám veľmi rád a bol som tam niekoľkokrát.  Miesto punkovej, rockovej, metalovej a alternatívnej hudby. Super podnik kde som mal možnosť vidieť niekoľko super koncertov rôznych malých miestnych aj zahraničných kapiel. Na Slovensku by som to prirovnal asi k Fuge v Bratislave. 

Trochu ľudovej kultúry

A aby som predstavil aj trochu lotyšskej tradičnej hudby. V lete som mal možnosť v Talsi vidieť koncert na ktorom spolu vytúpilo niekoľko speváckych zborov z celého regiónu Kurzeme. Predstavte si niekoľko stoviek ľudí spolu spievať tradičné ľudové pesničky. Osobne nie som moc veľký fanúšik folklóru, ale toto bol super zážitok. A to je v podstate len zahrievacie kolo. Oni tu totiž každých 5 rokov v Rige organizujú veľký ľudový spevácky a tanečný festival, kde sa spoja zbory z celej krajiny. Proste si predstavte zbor, ktorý má 20 000 spevákov čo spievajú naraz. Nech spievajú čokoľvek, tak to proste bude šupa. Alebo si to radšej nepredstavujte, ale rovno pozrite


Ľudovky v Talsi

Bolo toho samozrejme ešte viac, ale spomínať všetko, tak to už by bolo asi moc :)

Zase nabudúce. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára