štvrtok 15. februára 2018

5. diel: Športové okienko

Toto bude krátke, hodím sem len také zhrnutie športových udalostí, ktoré som mal možnoť navštíviť počas celého roku. 

Litva - Slovensko

Ešte pred príchodom do Lotyšska mi bolo jasné, že musím navštíviť aj susedné pobaltské krajiny Litvu a Estónsko. Nepamätám si, že kedy presne to bolo, ale len čo sa som si uvedomil, že v kvalifikačnej skupine na futbalové majstrovstvá sveta (či EURO?) máme aj Litvu, tak o termíne môjho výletu do Litvy bolo hneď rozhodnuté. Zápas sa hral 10. júna a už pár mesiacov vopred som avizoval, že nech tento víkend so mnou určite v Talsi nerátajú. 


(hehe, fotka, na ktorej mám asi o 5 kíl brady menej :D )

Zápas to bol vydarený, vyhrali sme 1:2 a nvyše na zápas do Litvy prišli aj slovenskí fanúšikovia, takže atmosféra bola vcelku príjemná. Štadión to bol veľmi maličký, s kapacitou asi 5000 a bolo takemer vypredané. Mohlo by sa to zdať ako málo, ale v Litve je národný šport číslo jedna basketbal. Takže tiež dobré. 




Viac o ďalších zážitkoch z Vilniusu a Litvy v inom blogu. 

Estónsko - Slovensko 21


Po vcelku vydarenom šampionáte, ktorý odohrala futbalová repre do 21 rokov nám žreb prihodil do novej kvalifikačnej skupiny Estónsko a tým pádom ďalši termín výletu bol znovu jasný. 1. septembra smer Tallinn. Bola to síce už moja druhá návšteva Estónska toho roku, ale o tom potom. 


Ani v Estónsku nie je futbal národný šport číslo jeden (jak tak teraz premýšľam, tak vôbec netuším, že čo je tam šport číslo 1, ak vôbec niečo. Nevadí, ich problém. Náš problém je, že im môžeme závidieť informatizáciu v štátnej správe, ktorá tam funguje skoro úplne vo všetkom a ani na to nepotrebovali zbytočne preje.ať miliardu eur :), takže som nemal veľké očakávania, že na tento zápas príde veľa ľudí. 

Očakávania sa naplnili, čo ma ale brutálne zaskočilo bolo, keď asi v polovici 1. polčasu sa z druhej strany tribúny ozvalo SLOVENSKOOO!!!...že ČO?! Sa mi zdá? Veď pijem len nealko (bohužiaľ alko tam nemali, tak som moc na výber nemal. Dúfam, že ako poľahčujúca okoľnosť to stačí). Tak som sa cez polčas do tej časti vybral a stretol tam skupinu asi 10 erazmus študentov zo Slovenska. Veľmi milé a neočakávané stretko. Samozrejme sme potom zašli aj na normálne pivo.


Naša repre zase vyhrala, takže moje tripy boli vskutku úspešné aj po tejto stránke :)

Dinamo Riga - Slovan Bratislava

Už niekoľko sezón som rozmýšľal vybehnúť na nejaký zápas KHL do BA, ale nejak nikdy nevydalo. Takže keď som sa rozhodol ísť do Lotyšska, tak návštva tohto zápasu bola pre mňa priorita číslo jedna. Zápas sa odohral v decembri, Slovanu ani Dinamu sa moc v sezóne nedarilo, ľudí prišlo málo, ale aj tak to bol super zážitok. Až na to, že Slovan dostal 5:1 a Nataša, holka z Rigy, si zo mňa potom robila prdel :) Ešteže nie som veľký fanúšik Slovana, tak som to dokázal prekúsnuť.


Ventspils - Klaipéda


Najpopulárnejšie športy v Lotyšsku sú hokej a basketbal. Basketbal hlavne v poslednom období zažíva boom, keďže veľkou hviezdou v NBA v tíme NY Knicks je Lotyš Kristaps Porziņģis. Taktiež ich národný tím ide hore a minulý rok počas európskeho šampionátu mali vysoké ambície, až kým ich nezrušili Slovinci (inak dobrovoľníčka čo sem príde po mne je zo Slovinska. Chúďa dievča, dúfam, že na túto traumu už zabudli a nezožerú ju tu, keďže boli dosť sklamaní). 


Takže som sa rozhodol navštíviť aj basketbalový mač. Repre sa mi síce vidieť nepodarilo, ale rýchlo som zistil, že tím z Ventspilsu hrá v skupine ligy majstrov a tak som sa vybral na ich zápas proti litovskému tímu z Klaipédy, ktorá sa tiež nachádza na pobreží Baltického mora ako Ventspils. Dúfal som teda v nejaké "krvavé" pobrežné derby. Oba tímy prišli povzbudiť aj hlučné skupinky ultras, ale bolo ich pomerne málo a štadión vyzeral viac ako poloprázdny, čo bola škoda. Som dúfal, že to bude lepšie, lebo ani lístky neboli drahé. 


Zápas začali veľmi dobre miestni, ktorý mali už v 1. štvrtine veľký, tuším 15 bodový náskok a myslel som si, že to pre nich bude ľahká jazda. Mýlil som sa. Klaipéda ešte do polčasu otočila a v druhom polčasu Ventspils úplne zrušila. 



Hokej v Talsi: Ventspils - Vika Wood


Ževraj (alebo že vraj? Fakt neviem) hokejový štadión v Talsi je najstarším v Lotyšsku mimo Rigu. Tak sme sa tam jeden večer vybrali aj so spolubývajúcim Alexom (Francúz) na nejaký zápas v rámci regionálnej súťaže. Štadión bol fakt krpatý, ale cítil som sa tam príjemne, tak exoticky :) Inak aj ľadová plocha bola dosť malá a tímy hrali v zložení 4+1 a boli len 2 polčasy. Zápas to bol bohatý na góly, takže sme si celkom užili a navyše pre Alexa to bolo prvýkrát v živote, čo videl na vlastné oči hokej. Hovoril mi, že vo Francúzsku tento šport vôbec neexistuje, takže bol dosť prekvapený, keď som mu povedal, že Franzúsko hrá v A kategórii majstrovstiev sveta :)


Lotyšsko - Kanada



Na záver lahôdka, Kanada pripravujúca sa na olympijské hry si prišla zahrať do Rigy. Tak sme sa zorganizovali skupina 7 ľudí a poď ho užiť si zápas. Kanada vyhrala 0:2, ale Lotyši zahrali celkom slušne. Navyše bola skvelá atmosféra, vyzeralo byť vypredané a plus alko pivo tiež spravilo svoje :) 



Na teraz asi toľko. Až také krátke to tusím nebolo :) Nabudúce dám hudobné zážitky a potom asi cestovateľské a na záver to zabijem s  mojimi ďalšími dobrovoľníckymi aktivitami. 

Športu zdar a mne zvlášť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára